26 Eylül 2010 Pazar

Qt'yi anlamak...

İlk olarak http://websvn.pardus.org.tr/pardus/2011/devel/desktop/kde/admin/service-manager/ adresinden service-managerın kaynak kodlarını indirebileceğim adrese giderek service-managerı indirdim kodlara göz atarken bir yandan da qt ye bakabileceğimi düşündüm. service-managerın kaynak dosyasını açtığımda içinden çıkanları incelemeye koyuldum.

data PKG-INFO po README setup.py src ui (data, po src ve ui dizindir.)

src dizini içindeki .py uzantılı dosyalara kısaca göz attıktan sonra Qt ile programlama ile ilgili bulduğum kaynağı okumaya başladım. Qt ile ilgili kaynak olarak "http://qt.comu.edu.tr/qtgiris/teksayfa/index.html#d0e638" sayfasını kullandım.

burada arayüz ile ilgili kodlar ui(user interface) klasörü içinde yer almakta ve bu dizin içinde dosyalar .ui uzantılı olduğundan bunları .py uzantısına çevirdim buradaki main.ui dosyasında temel olarak arayüzde bulunacak araçların po dizininde ise dil ile .po uzantılı dosyalara erişebiliriz. Bunlardan tr.po uzantısını konsoldan vi editörü ile açarak inceledim. Bu dosyanın içinde main.ui ve item.ui dosyaları içerisindeki arayüzdeki yazı kısımlarının türkçe karşılıkları yazılıyor. Bu tabikide sadece tr için geçerli farklı dil dosyalarıda bulunmakta. Bundan sonra service-manager içinde src klasöründeki py uzantılı kaynak kodları incelemek geliyor. Ancak bunu yapabilmek için service-manager da kullanılan kodlarda ne iş yaptığını bilmediğim kodların ne yaptığını öğrenerek devam edeceğim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder